ארגון הצופים הפלסטיני ארגן קורס המוקיר את הרוצח בהאא' עליאן

שלמה בן יוסף No Comments on ארגון הצופים הפלסטיני ארגן קורס המוקיר את הרוצח בהאא' עליאן

ארגון הצופים הפלסטיני הודיע לארגון הצופים העולמי כי נציבות הצופים בירושלים שערכה קורס על שם המחבל הרוצח בהאא' עליאן, היא ארגון צופים אחר שאין לו קשר לארגון הצופים הפלסטיני • תיעוד של "מבט לתקשורת פלסטינית" מוכיח כי זוהי טענה שקרית

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מכון מבט לתקשורת פלסטינית דיווח לאחרונה כי ארגון הצופים הפלסטיני (מילולית בערבית: "ארגון הצופים והמדריכות הפלסטיני") ערך קורס צופים על שם המחבל בהאא' עליאן, שרצח 3 ישראלים ב-13/10/2015 – אלון גובברג, חביב חיים, וריצ'רד לייקין.

מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" אף הודיע לארגון הצופים העולמי (WOSM) כי ארגון הצופים הפלסטיני (PSA), החבר בארגון הצופים העולמי, קרא לקורס על שמו של רוצח. לאחר שביקש הבהרות מארגון הצופים הפלסטיני, הודיע ארגון הצופים העולמי למכון "מבט לתקשורת פלסטינית" וגם הוציא הודעה לעיתונות אשר דחתה את תוכן הדיווח של "מבט לתקשורת פלסטינית," וזאת בטענה שמי שהאדיר את המחבל הרוצח עליאן היה ארגון צופים פלסטיני אחר, ולא ארגון הצופים הפלסטיני שהתקבל בעת האחרונה כחבר בארגון הצופים העולמי.

דיווח זה של "מבט לתקשורת פלסטינית" יציג הוכחות ברורות כי ארגון הצופים הפלסטיני הוליך שולל את ארגון הצופים העולמי. למשעה יש רק ארגון צופים פלסטיני אחד, והשם הרשמי שלו בערבית הוא "ארגון הצופים והמדריכות הפלסטיני." נציבות הצופים במחוז ירושלים אשר קראה קורס על שם המחבל בהאא' עליאן היא סניף של ארגון הצופים והמדריכות הפלסטיני, שהוא חבר בארגון הצופים העולמי.

זאת ועוד, כפי שדיווח "מבט לתקשורת פלסטינית," כתבה שהופיעה באתר ארגון הצופים הפלסטיני וגם בעיתון הרשמי של הרש"פ מבהירה כי הוועדה להכשרה ולפיתוח מנהיגות צופים, שארגנה את הקורס שהוקיר את המחבל עליאן, היא חלק מארגון הצופים הפלסטיני: "אתמול נפתחו הלימודים המעשיים לסגני מנהיגי היחידות – הכנה לתג היער – 'קורס השהיד המנהיג בהאא עליאן' במועדון שבּאבּ אל-עיזריה במחוז ירושלים. [הקורס] אורגן על ידי הוועדה להכשרה ולפיתוח מנהיגוּת בארגון הצופים הפלסטיני, ובשיתוף עם נציבות הצופים במחוז ירושלים."

הכתבה גם ציינה כי אנשי הסגל בקורס על שם הרוצח בהאא עליאן, היו חברי הנהגת ארגון הצופים הפלסטיני: "סגל ההכשרה מורכב מכמה מחברי הוועדה להכשרה ולפיתוח מנהיגוּת: מנהיג לימודי ההכנה ונציב ירושלים, סעיד עטון, המנהיג מוחמד אל-דהדאר והמנהיג מופיד אל-ברק." [עיתון הרש"פ אל-חיאת אל-ג'דידה, 27/08/2016; אתר ארגון הצופים הפלסטיני (scout-ps.net), 25/08/2016]

כפי שצוין, הוועדה להכשרה ולפיתוח מנהיגות שייכת לארגון הצופים הפלסטיני. מהדברים האלה עולה בבירור כי ארגון הצופים העולמי קיבל מידע שקרי מארגון הצופים הפלסטיני, אשר טען כי ישנם שני ארגוני צופים פלסטינים שונים ונפרדים. ארגון הצופים הפלסטיני אמר לארגון הצופים העולמי כי נציבות הצופים בירושלים, שערכה את הקורס על שם המחבל עליאן, היא חלק מארגון צופים בשם "ארגון הצופים והמדריכות הפלסטיני," ושהוא אינו ארגון הצופים הפלסטיני, ואינו חבר בארגון הצופים העולמי:

הודעה לעיתונות מטעם ארגון הצופים העולמי: "האתר שבו פורסמה הכתבה המקורית [על הקורס על שם בהאא' עליאן] שייך לקבוצה הקוראת לעצמה 'ארגון הצופים והמדריכות הפלסטיני' שאינה מוכרת על ידי ארגון הצופים העולמי. זוהי כותרת העמוד בערבית באתר. הקבוצה המוכרת בפלסטין היא 'ארגון הצופים הפלסטיני'… הקבוצה המוכרת על ידינו לא השיגה שם מִתְחָם (דומיין) בפלסטין, ולכן אין לה אתר אינטרנט, מה שמוסיף לבלבול." [הודעה לעיתונות מטען ארגון הצופים העולמי, 02/09/2016]

במייל שנשלח למכון "מבט לתקשורת פלסטינית" הוסיף דובר ארגון הצופים העולמי, סטפן פק: "אתר ארגון הצופים והמדריכות הפלסטיני משתמש בסמלים ובמיתוג שלנו על מנת להעניק לעצמו אמינות, ולהעניק אמינות לעמדותיו. אתם ודאי תבינו כי באווירה הנוכחית, אין הרבה שאנו יכולים לעשות לגבי זה… דובר ארגון הצופים הפלסטיני הוא תוופיק סאלם, שהוא המזכ"ל." [מייל למכון "מבט לתקשורת פלסטינית," 04/09/2016]

אולם כפי שצוין לעיל, המידע הזה שנמסר לארגון הצופים העולמי אינו נכון. המידע הנכון הוא: יש רק ארגון צופים פלסטיני אחד, עם שם אחד בערבית: "ארגון הצופים והמדריכות הפלסטיני." השם שארגון זה משתמש בו באנגלית הוא "ארגון הצופים הפלסטיני" (Palestinian Scout Association).נציבות הצופים בירושלים שערכה את הקורס שחלק כבוד למחבל הרוצח עליאן, היא חלק מאותו ארגון הצופים הפלסטיני, אשר הוכר על ידי ארגון הצופים העולמי.



0 תגובות